HTML

Magamról

Giriczné Gyányi Mária vagyok, és verseket írok. Magamnak, másoknak is. Lépj be a világomba! gymarcsi@gmail.com Keresd a Hegyező Magazint a Facebookon!

Legújabbak

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2013.11.18. 20:51 march

Nő a szélben - vers egy fényképről

Szeretem a fényképeket. Arcokat, életképeket, csendéleteket. Mind mind egy elkattintott pillanat, amelyet soha többé nem élsz meg ugyanúgy, de a kép visszaadhat belőle valamit.

A versek is olyanok, mint a fényképek, megörökítenek, raktároznak, felidéznek. Mostanában elég sokat fotózok, sajnos nem olyan szinten, és géppel, ahogyan azt szeretném, elterveztem, hogy egyszer beíratkozok egy fotótanfolyamra.  

Képekről verset írni igazi kihívás! Gyakran veszek elő régi fotókat, nézegetem őket, több vers is született már egyszerű fotónézegetés címén. Volt már, hogy egy távoli ismerősöm fényképe valamiért elindított bennem egy szálat, s addig addig gombolygattam, míg lett belőle egy haiku. De írtam már magamról is "önarcverset". Majd egyszer felteszem ide. Láttam a Nők Lapjában egy fotót egy vörös hajú nőről, szinte egész nap nem hagyott nyugodni ez a kép. Estére meg is lett a vers. A kép sajnos már nincs meg, így muszáj elképzelnetek. Íme ő, a szomorú, vörös hajú nő. 

Nő a szélben

Szálanként szétszedni vagy
tőből levágni kéne-
rőt szálai végén egy
távozó gondolat – mag…

…elfújhatja
a szél
a felismerést?

Fülében háromszögek
a kapocs húsába váj
vérében keringve fáj
a kimondatlan ömleny.

                                   G.GY.M.

4 komment

Címkék: vers fénykép haiku szél nők lapja


A bejegyzés trackback címe:

https://hegyezz.blog.hu/api/trackback/id/tr595642913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liababa 2013.11.19. 02:08:53

Milyen fénykép? egy szélfútta vöröshajú nőről?
Elég nagy katarzist okozott:)))
Tedd fel ide:) megnézném:)

march 2013.11.19. 20:06:10

@Liababa:köszi szépen, hogy olvastál, és véleményeztél is. Annyira bánom, hogy nem vágtam ki azt a képet az újságból! Ez egy néhány éves versem, ma már okosabb vagyok ilyen téren. Nézz be máskor is! :)

Liababa 2013.11.19. 20:50:24

Nagyon tetszik ez a frivol vers:) Elfelejtettem megdicsérni az előző kommentben, annyira megfogott:))
süti beállítások módosítása